mandag 15. september 2008

Dagens roser


En favoritt i et tidlig stadium: Tradescent.


Blir det kaldere nå, må jeg bruke hagevotter i stedet for hagehansker! hagens primadonner er heldigvis ikke så pysete, og poserer villig vekk.


Indigoletta (?) folder seg ut. 



Gjett om det er rasende festlig å luke i kaldt og vått vær? Et bakholdsangrep av Skvallerkål i Langbedet, fikk meg til å rykke ut. Må bare trå til før det er for sent.


En spennende knopp!


Her var det bare å bite tennene sammen og røske i vei, med fotorunde som belønning.



Mme Boll og Rose de resht har ikke tenkt å gi seg med det første...



Mme. Boll har vært sesongens historiske storblomstrer her i gården. En praktfull dame!


Forresten var det godt å røre seg, og komme ut i frisk luft etter en lang dag sittende foran PC'en.


En sen Heritage poserer fint mot Oktoberbergknapp i skråningen

10 kommentarer:

  1. Vidunderlige bilder, Villrose! Fine tips om Mme Boll som jeg skal legge meg på hjertet.

    SvarSlett
  2. Heritage og okt.bergknapp var utrolig flott sammen.
    :-)

    SvarSlett
  3. Fine bilder. Eg er heilt misunnelig, her blir alle roseknoppar spist opp av hjorten...

    SvarSlett
  4. Rene hjertebanken. Den første var helt fantastisk i fargen.....Kjøpt den hen da?

    SvarSlett
  5. :-) Var visst litt for enhver smak her.
    Tradescent skulle være mulig å få tak i hos velassorterte Rosepushere. Min første fikk jeg fra Gerd Anvik i fjor. Måtte ha flere i år, og de kom fra Hageglede. Alle blomstrer og blomstrer. Fargen er fantastisk, glødende, med svarte skygger. "Umulig" å gjengi på bilde (dette er det nærmeste jeg har vært). Litt spinkel vekst til Austin å være. Trenger god jord og godt stell. Man skulle unne seg en slik eller tre.

    SvarSlett
  6. Jeg liker Tradescent veldig godt, også! Tar med meg den, og. Jeg har skaffet meg Chianti i år.

    SvarSlett
  7. Åja! Chianti er også en jeg lurer på om jeg trenger... (selvom jeg har både LD Braithwaite og Falstaff)

    Blir nok med meg hjem om jeg snubler over en ;-)

    SvarSlett
  8. Jøss, så flotte roser du har, det er så artig å se hvor godt roser kan ta seg ut selvom sesongen er mot hell :) Tradescent var rålekker!

    SvarSlett
  9. Ja det var Tradescent jeg la spes.godt merke til. Vidunderlig rose blant mange andre fine. Dufter den?

    SvarSlett