fredag 17. oktober 2008

Luke, grave og sette løk....


"Vi koser oss allikevel!" Blush Noisette trives og remonterer tross høst og råkaldt.
Her skynder man seg stadig langsomt. Mye å gjøre på jobben, så jeg ligger (mest) unna data'n på kveldene. Skulle jobba mer med å få skikk på bloggen. Det får vente til mørke vinterkvelder!Bedre å ta en tur ut og få på plass noen nye løk. Hovedskissene er tenkt ut på forhånd, men jeg gjør endringer, komponerer og får nye innfall underveis. Det som er gøy, jo :-)
I dag har jeg gjort mer "Ved steinen" og i Epletrebedet. Sistnevnte trengte til påfyll. Var litt glissent i sommer. Men så nå at planter jeg har sådd og satt der kommer seg bra. Håper Astrantia tar seg opp. Ikke sett mye til blomstring på den. Akeleiene trives jo, og ikke uventet Geranium-bitene som er blitt plassert der i år. Og valmuesøstrene som jeg sådde for et par år siden. Satser på narsisser og Darwin/Triumf-tulipaner: Apricot Impression, Zurel og Jan Reus. En gruppe T. Purissima får lyse opp i den mørkeste delen!
Nå skal jeg fortsette middagsforberedelsene, og helga er visst her! God helg, alle :-)

2 kommentarer:

  1. Kjekt å få ned løken. Vi sliter litt med posten om dagen. God helg til deg også:-)

    SvarSlett
  2. Huff, ja den posten. Ikke rart vi kaller den kom-posten!

    (håper ikke det går så langt for dere som sliter litt, for tiden)

    SvarSlett