mandag 12. september 2011

Mellom bygene...

...kan man for eksempel beundre de rosene som orker å remontere:

Mozart spiller opp, flittig og livlig som alltid!


Redouté gir seg aldri. Bare vil prestere et nytt blomsterflor. Her med sin storkenebb-partner.

...eller få med seg enda noen dagliljer som "poffer". Dagliljene har slått til for fullt i år:

Kjempelang sesong for Hemerocallis "Sammy Russel"


og for den skjønne Eleonora...


....eller ta en titt i syrinhortensia-buskaset:

Hydrangea paniculata "Pinky Winky", foranThalictrum "Hewitt's Double" Legg merke til det digre spindelvevet!

....eller titte litt nærmere på en edderkopp!


Forresten har bloggen min blitt beæret med å være "Månedens hageblogger" i det lekre, glansede magasinet BoligDrøm. Så nå er min anonyme bloggtilværelse over ;-)

11 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder og gratulere med å være månedens hageblogger.

    SvarSlett
  2. Jøss, dagliljer i september? Går det an det da? Mine takket for seh i juni. Tror jeg blir nødt til å utvide sortementet litt, ja. Flotte bilder mellom bygene!

    SvarSlett
  3. Takk, takk!

    Og jada, Bille. Blant dagliljene finnes både tidlige og sene. Noen holder på veldig lenge utover høsten,helt til frosten setter punktum. Så du får skaffe deg et assortert utvalg ;-)

    SvarSlett
  4. Nydelig roser, og særlig Redoute! Den var bare helt skjønn. Herlig med remonterende roser nå på høsten! Flotte dagliljer også. Er det høstblomstrende typer du viser her?
    Gratulerer som månedens blogger!

    SvarSlett
  5. Så hyggelig, gratulerer som månedens blogger! Eleonora er bare vakker.

    SvarSlett
  6. Jada, Krepsemor. De på bildet blomstrer nå, og har ennå mange knopper!
    De tidligste er "Stella d'Oro" og andre gule. I midtsesongen kommer de lyse, som "Pandoras Box" og "Jean Swann", fulgt av noen digre Spiders og UFo's. Så "Fire and Fog", "Sweet Hot Chocolate", "Frans Hals" og flere. Sammy og Eleonora har ikke tenkt å gi seg på en stund...

    SvarSlett
  7. Eleonora er vanskelig å overse. Plantet for et par år siden, har hun slått skikkelig til denne elendige sommeren.

    SvarSlett
  8. gratulerer med eksponering hos BoligDrøm! morro :D

    Og godt å se at du har masse å glede deg over i hagen din fremdeles, høst er fint det, når det er litt opphold, (hehe, her regner nemlig igjen...)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med månedens blogger!
    Flotte bilder fra hagen din:))

    SvarSlett
  10. Forstår godt at de plukket ut bloggen din. Øyensfryd og treffende tekster!

    Og sukk - Redoute er kanskje den av de avdøde austinene jeg savner mest. Jeg får forsøke igjen, men hun er ikke så lett å få tak i på mine kanter.

    SvarSlett
  11. Takk, igjen!

    Redoute lar seg vel skaffe på en tur sørover..
    For min del lurer jeg på å erstatte en tapt Heritage!

    SvarSlett