tirsdag 17. april 2012

Nå er det fint i skogen! Blogger's Sunday Walk

En travel helg med lørdag og søndag på stand på hagemessen. Da kunne det bare bli en bitteliten tur med Vilt og vakkerts internasjonale Blogger's Sunday Walk. Enkelt, når stien starter i hagen.

Easy to participate, when the path starts in my own garden.


Løvsprett som foldede hender

Buds like folding hands



Bli med inn i løvskogen med hvitveisteppe

Come into the forest with anemones


Den fineste tiden i skogen er nå, før løvet gror tett og mørkt. Vakreste blåveis...

A beautiful time, before the  leaves grows tight an dark. Bluest Hepatica nobilis...



Ned til elva

Down to the river



og opp i hvitveisskogen

and up into the anemone forest


Sola bryter igjennom

Sun breaks trough


Tysbasten blomstrer på det siste
Takk for turen!

Daphne's last flowers
Thank you for joining!

12 kommentarer:

  1. Heisann!

    Neida, aldri for sent... jeg skrev jo på samleposten at lista vil fortsette ;:OD)
    For noen herlige blikkfang. Utrolig flott skog du har tatt turen i.
    Jeg henger deg på senere i kveld - ha flott uke!

    SvarSlett
  2. Kjempe koselig med skogstur om våren. Det lukter så godt av naturen!

    Takk for titten på bildene. Klem

    SvarSlett
  3. Pussig. Jeg kjente også den friske vårlukta.

    SvarSlett
  4. Pussig. Jeg kjente også den friske vårlukta.

    SvarSlett
  5. Jeg skulle gjerne hatt med lyd! Fuglesangen er på sitt mest intense akkurat nå. Burde ta en tur ut på morgenkvisten og i skumringen. Fantastisk stemning!

    SvarSlett
  6. Heisann!

    Kvelden endte opp på sofen med hodepine, så jeg fikk aldri lagt deg inn i samleposten for BSW i går. Regner med at jeg får gjort det i kveld.
    Kommer nok til å vise bildet av tysbasten, en blomst jeg kun har sett en gang i virkeligheten, på Lia.
    Det er blomsten til 'vannmannen' -begge sønnene mine er født i det stjernetegnet!
    Ha det godt!

    SvarSlett
  7. Man skal ikke slite seg ut, 'Vilt og vakkert'!

    Tysbasten er helt magisk når den blomstrer på bar kvist om våren. Her i edelløvtreskog på kalkgrunn vokser den vilt.

    SvarSlett
  8. Takk for turen :) Fine bilder fra skogen din. Så nydelig det er når skogbunnen er dekket av hvitveis.

    Takk for besøk på bloggen min :)

    SvarSlett
  9. Masse fine vårbileter både i dette innlegget og tidlegare. Kjempefin tid vi er i. Synd det er så kaldt, iallefall her.

    SvarSlett
  10. Takk for flott tur du tok meg med på!
    Tysbasten har jeg aldri sett før, så nydelig.
    Hilsen Ingun

    SvarSlett
  11. Herlig å ha stien til en fin tur rett ute i hagen!

    SvarSlett